Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan pilihan raya itu akan ditandingi oleh Datuk Arif Shah Omar Shah (BN), Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) dan Hanafi Mamat dari Angkatan Keadilan Insan Malaysia.

Calon Barisan Nasional (BN) Datuk Arif Shah Omar Shah bersalaman dengan Presiden Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) Hanafi Hamat (tengah) sambil diperhatikan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas masing-masing menyerahkan borang penamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.

ALLAHu Akhbar.. laugan TAKBIR bergema.

Salam PERJUANgan buat semua PARA daie’ MUDA…

Ungkapan yang menggetarkan nadi bagi yang sinonim dengan bicara persoalan PERJUANGAn….

 

Jika TAKUT dengan RISIKO, usah bicara soal PERJUANGAN !!

 

Dalam proses DAKWAh.. kita juga mentarbiyyahkan diri kita dari kurang BAIk ke arah yg BAIK.  Dari yg BAIK ke arah yang LAGI BAIk…seterusnya dari yg terbaik, diperkasakan ke MAKAM yang tertinggi.. insyaallah..

 

justeru, kita seharusnya menjadi DUTA yang menDOKONg usaha perjuangan untuk menegakkan ISLAM di mata dunia..menabur benih semaian tazkirah, menitipkan suapan rohani yang mendidik jiwa gersang nan sepi dengan NUR yakni jalan LURUS…

 

melihatkan KEPINcangan UMAT ISLAM yang kini diMAMAH dengan rakus… dek JAHILnya manusia..serangan HALus dari puak YAHUdi.. dengan memasukkan jarum dikit demi dikit… aduhai.. sedihhhnya melihat bakal pemimpin yang menerajui NEGARa pada masa akan datang.. ^-^

 

ayuh.. bangunlah  ya syabab…jadilah DUTA.. duta kepada generasi kini..   bukan hanya ahli NOMINal.. yang hanya menyOKONg.. malah angguk-angguk geleng-geleng dengan kerenah BIROkrasi yang macam-macam helah tipu nya.. huhu..tapi, jadilah daie yang boleh menyalakan OBOR dari kegelapan yg kelam gumpita.. amar makruf wa nahi mungkar !!

 

 

AYUh… bangun umat MUHAMMAD… bangun dari LENA yang bersulamkan kesenangan yang bertatahkan hiburan maknawi semata-mata.. berintikan suapan rasuah yang melata.. bertunjangkan fakta palsu yang disogokkan bagi mangaburi mata-mata rakyat..

 

Ya ALLAH, tegakkanlah Negara yang mendaulatkan AL Quran di setiap tempat, Hidup bahagiakanlah kami dengannya, matikan kami sebagai SYUhada’ yang mulia.

 

Ya ALLAH, tegakkan Negara Islam yang sebenar dan kurniakanlah kami padanya kemuliaan, kekuatan dan kesatuan di bawah naugan kalimah

‘ Lailahaillallah Muhammadurrasululallah ‘.

 

Ya Allah bantulah agamaMU, kitabMU, dan penolong-penolong agamaMU, dan hancurkanlah musuhMU dan musuh agamaMU, Ya Allah, jadikanlah kalimahMU yang tertinggi dan hinakanlah kekufuran.

 

Ya ALLAH, tundukkanlah jiwa kami menjadi jiwa yg hancur luluh penuh harapan kepadaMu dan jadikanlah kami dari golongan yang bermunajat kepadaMu di waktu sahur sehingga tersingkap nyata kebesaranMU dan ketinggianMu.

 

Ya Allah, turun pertolonganMU kepada kaum muslimin dan masukkan mereka kelebihan dan kemuliaan. Ya Allah, sesunguhnnya kami mohon kepadaMU pertolongan yang segera dan angkatlah dari kami kesusahan kami, ampunkan dosa kami, tunaikanlah hajat kami dan permudahkanlah urusan kami dalm keadaan jiwa kai tenang, tubuh kami selamat, sejahtera agama kami dan dunia kami.

 

Wahai pertolongan Allah, dekatlah kepada pendokong agamaMU, dan janganlah Engkau lepaskan meraka kepada diri mereka sendiri ( yang lemah) walau sekelip mata. Ya Allah, bantulah pendokong agamaMU, selamatkan mereka daripada keburukan diri meraka, kejahatan musuh mereka dan segala kejahatan daripada syaitan, manusia dan jin.

 

Ya Allah, angkatlah kegelapan daripada umat Islam, turunkanlah kepada mereka pertolongan yang segera dan rahmatMU yang luas dan keampunanMU yang sempurna, Engkaulah yang MAHA Pengampun dan MAHA Pengasih, Engkaulah yang MAHA membantu memberi kemenangan, sesungguhnya tiada kekuatan kecuali kekuatan ALLAH yang MAHA TInggi dan MAHA Agung….

Amin..amin… ya rabbal alamin….

 

 

Pergilah kamu beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah) sama ada dengan keadaan ringan ataupun berat, dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah. Yang demikian amatlah baik bagi kamu jika kamu mengetahui. (at Taubah:41)

 

 

Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong agama Allah niscaya Allah menolong kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu. (Muhammad:7)

 

 

Akhir kalam bicara bisu ana.. sama-sama kita tanya diri..

Adakah kita sudah JALANkan amanah sebagai KHAlifah??

Kita wajib memilih pemimpin yg bertunjangkan yakni mendokong daulah ISLAmiyah .. JANGAN ada yang MENGANggur dalam menjalankan AMANAH BERSAma.. FARDHu bagi MENdokong perjuangan…be al mutajarrid yakni menumpukan kesetiaan yg tidak berbelah bagi kepada ALLAH…

 

ALLAHU AKHBAR !!!!

 

Wallahu’alam bissawab…

 

Ya Tuhanku, sesungguhnya diri ini penuh kekeliruan dan keluh-resah,walaupun ku tahu tanggungjawab dakwah ini satu kewajipan namun hatiku ini sentiasa menyeleweng dari landasanMu,oleh itu Ya Tuhanku kau kembalikanlah Nur kebenaran,dan kekuatan buat diriku ini agar diriku mampu berdiri tegak bersama kaum Adam untuk sama-sama menjunjung kalimahMu…ameen, insyaAllah..