salam alaik.. melakarkan bait nasyid ni. ya ampun, ptg ni kantuknye semacam sih. breakLunch -menu nsi lemak. atoi, mana xkuyu lg stimm mata ni.

usai zohor, msuk ofice.. sensorang je. dekan xmsuk ptg ni. ada meting dll hal. menyiapkan keje-keje tagging. taip memo.. MOM nntilaa buat. ada 2 mOM nk edit, 1 mOm nk taip.

pelbagai cakna terkini, tersebar di dada akhbar & melata di internet. terkadang tgh mkn, terdgr ckp-ckp menghebahkn isu semasa tntg politik, pendidikan, agama dan xlekang juge cerite artis.

semua hebahan langsung tu, kutadahkan telinga aje. mls nk komen. terbaru NKRA.. ada yg soal.. ape tu? heehe.. ese pun xtahu apo kebendanye tu. xpolaa, idok penting bg diri ni..hehe.

smlm kelmarin, ada shbt tnye tntg dr ANwar. ape cite ye? erm.. no komen, no news about that. sbtu lps, ada terbace risalah tntg beliau. dr yusuf qardawi dan tokoh-tokoh ulamak seantero dunia turut membntu beliau dlm proses mahkamah.

pg td..bersidang lg. mendengar apekah jwban bg persoalan yg dah lama belum diungkai. em.. ditangguh lg ke ptg. ikutkn kaki nk je ke kl..hehe.. tapi, nk buek cmno. ese dlm opis ni. ya ALlah moge KAU bentangkan jawapan yg SOHIH agar semua manusia pelusuk dunia tidak lagi membuat pelbagai spekulasi.. kontrovesi.. dan persepsi negatif..huhu.

okeylaa.. mase dh nk time. 5.15pm right now. nk titipkn bait ni je.. smbil coret skit kalamOnolog ptg ni. till here. wallahu’alam.

ربّنا لا تؤآخذنا ان نسينا أو أخطأنا, ربّنا ولا تحمل علينا اصرا كما حملته على الّذين من قبلنا, ربّنا ولا تحمّلنا ما لا طاقة لنا به واعف عنّا واغفرلنا وارحمنا انت مولنا فانصرنا على القوم الكافرين

‘Wahai Tuhan kami! Janganlah Kau ambil salah akan kami sekiranya kami terlupa atau melakukan kesalahan. Wahai Tuhan kami! Janganlah Kau pikulkan atas kami beban sebagaimana yang Kau pikulkan ke atas orang-orang yang sebelum daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Kau membebanan kami barang yang tidak kuasa bagi kami denganya dan maafkanlah daripada kami dan ampunilah bagi kami kasihanilah akan kami, Engkau penolong kami maka tolonglahh kami ke atas orang-orang kafir’

——————————

Langkah Tercipta
Album : Langkah Tercipta.UNIC
 
Semalam aku kelukaan,
Kecewa kehampaan,
Mencalar ketabahan,
Impian seringku harapkan menjadi kenyataan

Allah…
Inginku hentikan langkah ini
Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan
Semangat tenggelam lemah daya,
Haruskah aku mengelamun jiwa
Ku berbisik inilah dugaan

Dan langkahku kini terbuka
Pada hikmah dugaan uji keimanan
Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap diri insan

Allah…
Pimpini diriku,
Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini
Cekalkan hati dan semangatku
Kurniakan ketabahan……..
Agar mimpi jadi nyata..
padaMu ku meminta

Dan ku mohon agung kudratMu
Wahai Tuhan Yang Satu
Segalanya dariMu

———————