bismillah walHamdulillah. catitan ini ditaip lewat setahun.hehe. cite 2012 yg di hujung bulan. baharu ada masa skit utk menaip. aip, dah ambil masa utk taip asgmnt ni. [ups, sat..mod monolog].

22/12 : ke wedin geng Nisa’. adik nadira @ batu caves. nk snap masa her wedin, tapi pgntin tengah makan. so, ss letaklah gmbar ni. muka kami tampak sama kan. haruss lah.. lain mak, ayah pun lain =D

Photo 0218

next 23/12 : ke klang bntu mengemas tahfiz baru😉 bersama zauji ke sana jm2. alhamdulillah, dpt bntu walau sekejap. 3 tingkat rumah kedai.. kami bersama bberapa muslimat dan pemuda menyapu, mencuci kotoran degil😉 next, jm4++ kami mengudur diri utk pulang ke kg Sitiawan, Perak. samp ai Sitiawan by9++ sembang dgn adiks,melihat gelagat anak sedara yg dh sihat (baru keluar wad setelah 4 hari di hosp), sembang dgn mak..abah.

alhamdulillah, syukur anak sedara dh keluar hosp. mak pun nampaknya di bdn ‘penyakit k’ dh beransur pulih. mujur tidak berlingkar. nauzubillah.

2012-12-24 09.43.27rajin bonar anak sedara ni..semangat nk mewarna! bagus adik Fathi!

24/12 : bersama adik Aishah & zauj dan anaknye Fathi juga ss bersama zauji ke hosp ipoh utk ketahui keputusan darah adik. sampai hosp. wahh ramainya org-org cina. india ..melayu kurang ke sini..😉 nama adik dipanggil.. usai ketemu Dr. alhamdulillah.. adik xde ape. suspect talesemia.. ishh, xde keturunn mak ayah pun. syukur! jom, perut dh lapaq. kami makan di Simpang 3.

then, ke Kuala Kangsar taska adik. driver dh penat..semua pakat rest.. lps asar..jalan-jalan d KK, makan laksa, makan cendol di tepi Sg.Perak. ok, jom..balik time. kami pulang ke Sitiawan.

25/12 jm10 back kl. balik rumah satm tukaq baju purple. kena ikut tema geng Nisa’ Selangor. ni gambar geng ss…di walimah anak ketua DMPNS. Puan AIN!

2012-12-25 15.54.17

bla..bla.. masa berlalu pantas. dh ke hujung dec. ditaklifkan jd ketua unit cenderahati sambutan Ambang 2012, anjuran Kerajaan Selangor. maka, bermeetg kami hingga larut malam…

metg sa13

29/12 sempat ke seminar Generasi Y di Shah Alam. yeah..jumpe lg geng Nisa’ dan Nik Fa😉 alhamdulillah walaupun sekejap, insyaallah ada butir ilmu yg kami cedok utk bekalan.. pesan Prof Hasan… tebarkn manfaat dlm fb. harus tingkatkn rasa PEDULi & post status yg bermanfaat! ingat, jadi insan yg bermanfaat! yok, sampaikan walau sepatah😉 UBAH! next, destinasi ke Labu, Kg Tengah Pelegong. ziarah mak usu..dpt baby laki! alhamdulillah. penantian yg ditunggu..akhirnya. diberi nama mohd morsi..wahhh.. ;0 berat 2kg. ya Allah kecik bonar😉

2012-12-29 21.07.29

30/12 ke Dataran Shah Alam bersama zauji…bntu utk persiapan akhir.😉 wahh, cuaca agak hot. bdn tekak dh lain macam.

31/12 pg yg kurang sihat..dek selsema..fever singgah parking kejap. plan asal terlari. thari, call nadia..jom g sama. ke masjd klcc singgah karnival Mahabbah IKIM.fm  & nisa’ Wilayah.. wahh..meriah! kami jln-jln..solat..makan. then shoot to shah alam.

sampai shah alam, asar. then briefing tugasan. next..misi bermula!

 

selesai tugasan..ke khemah petugas.. akhirnya event hbis by1.30. mengemas.. hajatnya nk balik..uh, kena kira duit kutipan derma. maka kami bertungkus lumus membilang timbunan duit…fuhhh, byk maaa. sabaq..sabaq. masing-masing dh fenat, ngntukss, tapi gagahkan juga. lastly.. selesai dlm kiraan 60k plus. ** best regards to all! to komitee, to geng Nisa’ n all petugas under kak ss ..juga pd yg hadir!

selesai membilang $$$$ jm530 am. huhuu. jom, kemas nk balik. ke masjid shah alam..subuh.. then shoot back. hantar nadia ke uia.. ss pulang ke rumah! zzzzzzzzz

kenangan awal hujung-awal 2012-2013. salam juang buat semua! keep moving😉

??????????

Pesanan Hasan al-Banna di suatu hari yang telah pergi:

“Wahai saudaraku, janganlah kamu berputus asa. Sesungguhnya putus asa itu bukan akhlaq orang-orang yang beriman. Realiti hari ini hakikatnya adalah impian semalammu dan impianmu hari ini bakal menjadi realiti esokmu. Ruang masa itu masih luas terbentang dan anasir-anasir Islam masih kukuh dan agung di dalam jiwa umatmu biar seganas mana pun ribut kerosakan yang melanda. Yang lemah tidak akan terus lemah sepanjang hayatnya, dan yang kuat tidak akan kuat selama-lamanya!” – petikan buku Jalan Menuju Hati oleh Abbas al-Sisi

 

2013