هو الذي خلق لكم ما في الأرض جميعاً ثم استوى إلى السماء فسواهن سبع سموات وهو بكل شيء عليم 
  (البقرة : 29)

Maksudnya:   “Dialah yang menjadikan segala yang di bumi untuk kamu dan Dia berkehendak menuju langit, lalu dijadikannya tujuh langit dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu”.                                                                                                                                 ( Al-Baqarah 2 : 29 )
tumblr_mwpt4bhYLq1qd0tq3o1_500
“Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut, kelaparan, kekurangan dari harta benda, jiwa serta hasil tanaman. dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa musibah, mereka berkata: “Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali”. Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat hidayah” (Surah al-Baqarah 155-157).
1456036_654606727892996_773673227_n
jemari ni agak lesu dan sayu utk menulis.. tampak jiwa taman hati sedikit suram. perlu lebih suntikan rohani & dokongan dari semua.. Allahu rabbi. berikanku kekuatan.. penat, letih, malas, moody, on off aduhai… apekan daya. berTabah utk membangkitkan aura Stay Strong yg kejap-kejap cuma. mohon doa-doa kalian.. rindu pd adiks-kakaks-teman seperjuangan.
uhibbukum fillah!
** galeri bercampur : family day company husbnd @ ICT, gambar anak sedara yg comei, weding adinda fairuz😉 juga bakal pengantin cik fathiah oya. hehe.😉
Ujian itu satu kekuatan bilamana kita sandarkan segala keresahan pada dia.
Ujian itu menguatkan bukan melemahkan.
Bukankan Tuhan sudah berfirman,

“Apakah manusia mengira mereka hanya dibiarkan mengatakan, “Kami telah beriman” dan mereka tidak diuji?”

[29 : 2]  kredit : blog http://izzatihashim.blogspot.com/