Ibu pregy part 1
Catitan ini dikongsi bersama teman-teman…moga ada ibrah dan boleh dijadikan sebagai pedoman dan bekalan😉 insyaallah
” Nikah itu adalah sunnahku, maka sesiapa yang benci sunnahku maka sesungguhnya ia bukan dari golonganku “. ( Riwayat Ibnu Majah )

tumblr_mk9ulwnQIv1r34whqo1_500

Musim berganti musim.. zaman bersilih zaman. Begitu juga tatkala bergelar isteri/suami.. pasti soalan lazim ditanya…dah berisi? Dah ada ke? Anak brp org?
Bg diri ini, ia soalan yang sama pasti disoal oleh teman-teman bila bertemu..maka jwblah dgn cool beb.hihi.. belum lg.. insyaallah mohon doakan..😉 bla..bla.. smbung lg lah jika rasa nk smbung..
Usaha ikhtiar itu perlu, juga doa sentiasa disandarkan pdNya.. tak semua impian..harapan..dan hajat kita akan ditunaikan cash, ada yg cepat, lambat, pending dll…DIA menguji kesabaran dan DIA lebih MAHA TAHu waktu dan masa yang sesuai..

“Bagi kalian Allah menciptakan pasangan-pasangan (isteri-isteri) dari jenis kalian sendiri, kemudian dari isteri-isteri kalian itu Dia ciptakan bagi kalian anak cucu keturunan, dan kepada kalian Dia berikan rezeki yang baik-baik.” (Surah An-Nahl : 72).

 

tumblr_mwqdnbC0y61r6muq8o1_500

Dipendekkan cerita, Alhamdulillah..saat itu dinanti. Syukur Alhamdulillah awal sept 2013 DIA memakbulkn hajat kami-ss & encik suami. Berkat doa dari family, teman-teman yg kami kirimkn ke makkah..musafir dsb.
Maka bermula kisah menjadi ibu ‘pregy’ 2 bln. Lps jumpa Dr, jangkaan due 17 april 2014. Ohh lagi sehari sama dob dgn bakal umminya 18/4😉
Rutin harian sedikit berbeda.. juga keterbatasan turut menanti dan kudrat tidak seperti dahulu. Cuma makanku semakin bertambah..hehe..lapo sokmo. Almaklum dah ada 2 org kena makan dalam waktu yg sama.
Alhamdulillah, ss tak de kerenah bab mkn. Mkn ape sje.. kempunan? Rasa nk mkn…beli…mkn aje.. hehhee.. durian… abc.. satay etc.. ubat pun harus diambil coz hb sedikit low.. kena rajin jmpe Dr..berulang alik ke klinik bsp – setapak…
Syukur juga diri ini tiada alah…muntah-muntah kurang sangat.. makan berselera selalu..

 

to be continue… (“-0)